چه کفشی برای آرتروز پا مناسب است

چه کفشی برای آرتروز پا مناسب است

آرتروز زمانی رخ می دهد که مفاصل قادر نباشند خودشان را در مقابل سایش و پارگی که در اثر فعالیت های روزانه رخ میدهد،ترمیم نمایند.آرتروز باعث ایجاد درد،سفتی،تورم می شود که این معضل هرگونه فعالیتی را سخت میکند.اگر زانو،پا و یا مچ پای شما تحت تاثیر آرتروز قرار دارد ممکن است بتوانید با انتخاب کفش مناسب مقداری از فشار را از روی مفصل تحت تاثیر کاهش دهید.

دستور العمل کلی برای انتخاب کفش مناسب

1.گزینه های زیادی را امتحان نمایید. جست و جوی کفش را از فروشگاهی که دارای کفش های متنوعی است شروع کنید.هرچه گزینه های انتخابی بیشتر باشند شانس انتخاب کفش راحت تر و مناسب تر نیز بیشتر می شود.خرید از فروشگاهی که کارکنان آن اطلاعات زیادی درباره کفش داشته باشند نیز گزینه مناسبی است.

به خاطر داشته باشید کفشی که صرفا به عنوان "کفش راحتی" فروخته می شود ممکن است برای همه افرادی که آرتروز دارند مناسب نباشد،بنابراین بهتر گزینه های زیادی را امتحان کنید تا کفش مناسبی را پیدا نمایید.

شما ممکن است فکر کنید هرچقدر هزینه بیشتری پرداخت کنید میتوانید کفش مناسب تری برای آتروز خود خریداری نمایید،اما گاهی با کفش ارزان تر هم میتوان آرتروز را بهبود بخشید.

2.به قدم زدن خود توجه کنید. طرز راه رفتن عامل بسیار مهمی را برای انتخاب کفشی که مناسب باشد،ایفا میکند.کفه هردو کفشی را که تست کرده اید نگاه کنید،اگر دارای ناهمواری باشند ممکن است باعث ایجاد گام های نامتعارف شود که باید اصلاح گردد.

اگر لبه های بیرونی کفش پهن شوند،به این معنی است که کف پای شما صاف است و باید از کفش های با قوس بیشتر استفاده نمایید.اگر لبه های داخلی کفش دفورمه شوند به این معنی است که قوس پای شما زیاد است و باید از کفش مناسب تری استفاده نمایید.یک ارتوپد میتواند به شما در تشخیص مشکلات راه رفتن کمک کند و از دردهای آرتروز بکاهد.در اکثر فروشگاه ها هم افرادی هستند که میتوانند با تجزیه و تحلیل راه رفتن کفش مناسب شما را معرفی نمایند.

3.از پوشیدن کفش های پاشنه بلند اجتناب نمایید. این کفش ها باعث ایجاد استرس در زانو،پا،مچ پا و باسن می شود.کفش های پاشنه بلند برای هیچ کس مناسب نیست به خصوص برای افرادی که از آرتروز رنج می برند.کفش پاشنه بلند برای کفش هایی که ارتفاع پاشنه آن ها بیشتر از دو اینچ هست تعریف شده است.حتی کفش های پاشنه کوتاه نیز میتواند آرتروز را تشدید نمایند اما پاشنه بلند ها معمولا مشکلات بیشتری را ایجاد می کنند.

4.کفش ها را امتحان نمایید. زمانی را در فروشگاه برای امتحان چند جفت کفش سپری کنید و با آن ها قدم بزنید.فقط کفشی را خریداری نمایید که با آن ها در هنگام قدم زدن در بیرون احساس راحتی میکنید.

5.داخل کفش کفی بگذراید. اگر کفش مورد پسندتان خیلی راحت نیست،کفه های ارتوپدی طبی را امتحان نمایید.این کفی ها درد را با ایجاد راحتی بیشتر و توزیع وزن و اصلاح راه رفتن،کاهش میدهند.

انتخاب کفش برای آرتروز زانو

1.به دنبال کفش هایی باشید که جاذب شوک هستند.کفش هایی را خریداری نمایید که در قسمت کفه دارای کوسن هستند تا از ضربات مفاصل جلوگیری نمایند.

2.از پوشیدن کفش های سنگین جلوگیری نمایید. گرچه این کفش ها ممکن است برای آرتروز در سایر جاها مناسب باشد ولی پوشیدن کفش های سنگین آرتروز زانو را تشدید میکند و باعث ایجاد درد در زانو میشود.ممکن است دلیل آن این باشد که باعث ایجاد تغییر در راه رفتن می شود و همین عاملی برای درد زانو می شود.

3.کفش های پیاده روی انعطاف پذیر را انتخاب نمایید.کفش های پیاده روی که انعطاف پذیری رو به پایین دارند گزینه مناسبی برای افرادی است که از آرتروز در قسمت زانو رنج می برند.این کفش ها بر خلاف کفش های با کفه های سنگین باعث ایجاد فشار بر  روی زانو نمی شوند.مطمین شوید که کفش ها بیش از حد انعطاف پذیر نباشند که به راحتی خم شوند.انعطاف پذیری در کنار جاذب شوک گزینه بسیار مناسبی است.

انتخاب کفش برای آرتروز پا و مچ پا

1.بوت بپوشید.اگر در قسمت مچ پا دچار درد هستید بوت ها را امتحان کنید.بوت های جدید و مد روز را امتحان کنید.بوت هایی که مچ پا را می پوشانند میتوانند از درد مچ پا در هنگام راه رفتن کاهش دهند.این بوت ها حرکات مفاصل در قسمت مچ پا را کاهش میدهند و باعث میشوند پیاده روی کمتر دردناک باشد.

اطمینان حاصل کنید بوت ها در قسمت مچ پا خیلی محکم نباشند که باعث اختلال در پیاده روی شوند.

2.از پوشیدن کفش های پشت باز خوددار نمایید.وقتی کفش پشت باز میپوشید انگشتان پا باید برای ثبات به کف زمین بچسبند که این باعث ایجاد درد در مچ پا می شود.اگر قصد پوشیدن صندل دارید آن هایی را انتخاب کنید که در قسمت پشت دارای بند باشند تا پاشنه را نگه دارند.

دمپایی های بند انگشتی بدترین گزینه هستند زیرا ثبات خیلی کمی دارند.

3.کفش های پهن بپوشید.آرتروز پا اغلب به دلیل فشار اومدن و جمع شدن انگشت شصت پا ایجاد می شود.کفش های پهن برای افرادی که آرتروز دارند مناسب تر است زیرا در قسمت انگشتان پا تحت فشار نیستند.به طور کلی کفش های پهن خیلی راحت تر از کفش های نوک تیز هستند.

4.از نقاطی که کفش بر روی آن ها فشار وارد میکند مطلع باشید. بعضی از آرتروز ها به دلیل ایجاد فشار برروی نقاطی خاص ایجاد می شود.گاهی درد در قسمت بالای پا احساس می شود.از پوشیدن کفش هایی که دارای بند و یا سگگ در این قسمت ها هستند خودداری کنید.

5.اطمینان حاصل کنید که پا درون کفش تحت فشار نیست.کفش نباید پا را فشار دهد و یا باعث تغییر شکل آن شود.مطمین باشید بین انگشت بزرگ پا تا جلوی کفش یک سانتی متر فضای خالی وجود دارد.کفش باید به اندازه کافی جادار باشد.

ترجمه و گرد آوری شده توسط تیم ترجمه ایران کاترپیلار

هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع بوده و پیگیرد قانونی دارد.

نوشته شده در 1398-02-22 توسط فروشگاه اینترنتی ایران..., مجله ایران کاترپیلار, پوشاک و لباس, سبک زندگی, اخبار 0 334

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد

منو

مقایسه 0